AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Fps Nedir ?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin



Mesaj Sayısı : 93
Kayıt tarihi : 09/05/10

MesajKonu: Fps Nedir ?   Perş. Mayıs 13, 2010 5:03 pm

FPS Nedir?-
FPS bilgisayarınızın ekran kartı, ram, işlemci vs. gibi parçalarına bağlı olarak değişen bir değerdir. Frames Per Second yani saniyede kare yakalama hızı olarak tanımlanabilir.

-FPS neye bağlı olarak azalır veya yükselir ??-
FPS en önce ekran kartınıza bakar. Ekran kartınız ne kadar yeni teknolojiyle geliştirilmişse ve ramleri ne kadar çoksa fps'niz o kadar yüksek olur. Mesela 32 mb sdram teknolojisi ile geliştirilmiş bir TNT2'niz varsa (asus hariç) maximum fps'niz 30 civarındadır. Tabi hiç bi ayarla oynamazsanız... Ama öteyandan DDR ram kullanan 32 mb bir GeForce'unuz varsa fps'niz 100'e kadar çıkabilir ve oyunda hiç bi sorun la karşılasmassınız. Örneğin karşınıza 4-5 adam çıksa bile bilgisayar hiç bir takılmaya uğramadan oyuna devam eder. Tabi yine FPS ramlerinizden anakartınıza, bilgisayarınızın yük durumuna (hard diskiniz tıka basa doluysa çok iyi bir performans beklemeyin) kadar bir çok şeye bağlıdır. Ama öncelik ekran kartı ve ramlerde! Paranız varsa Asus mainboard üzerine en az 32 mb Geforce almaktan kaçınmayın.

-FPS ne işe yarar?-
Fps adından da anlaşılacağı gibi oyunlarda ekranda gördüğünüz kareleri algılama hızıdır. Fps'niz ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir, çünkü düşük FPS ile oynarken oyunun akıcılığının kaybolması, yavaşlama gibi durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

-FPS'mi Counter-Strike'da arttırabilirmiyim/Yükseltebilirmiyim ?-
Evet. Örneğin ayarlarla biraz oynayarak CS'de ufak da olsa artışlar sağlayabilirsiniz. Ayrıca kullanacağınız kaplamaların (silahlar, haritalar ve modeller için) boyutu ne kadar küçük olursa yine fps'nizi o kadar yükseltme şansınız olur. Tabi boyut düştükçe kalitenin de düştüğünü bilmenizde fayda var Smile Rahat bir oyun için fps'niz en az 30 olmalıdır...


-Counter-Strike'da FPS arttırmanın yolları.-


-Counter-Strike ile ilgili komutlar-
Kullanmak için oyun esnasında konsola yazmanız gerekir. Bazı komutları bir kere yazıp sürekli kullanabilirsiniz ancak bazılarını her oyuna girdiğinizde yazmanız gerekir. İstediğiniz komutu autoexec'e (cstrike/autoexec.cfg) kaydedebilirsiniz böylece her seferinde yazmaktan kurtulursunuz. İşte CS'de FPS yükseltmek için işinize yarayabilecek bir kaç komut;

max_fps "100"
Bu kodla maksimum fps sınırınızı 100 yapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.

fps_modem 100
Bu komut yukarıdaki max_fps komutuyla aynı görevi yerine getiriyor. İyi bir kartınız varsa ve fps'nizi düşük görüyorsanız bu ilk 2 komut sanırım işinize yarar.

max_shells "2"
max_smokepuffs "10"Maksimum göreceğiniz mermi deliklerini ve silahlarla ateş ettiğinizde ne kadar çok duman çıkaracağını ayarlar. max_shells'de default değer 120, max_smokepuffs'da default değer 120 dir.

gl_smoothmodels "0"
Bu komut modellerin kenarlarını daha pürüzsüz görmedinizi sağlar. Kapanması ufak bir FPS artışı sağlayabilir. gl_smoothmodels "1" komutuyla eski haline getirebilirsiniz.

hisound "0"
loadas8bit "1"
Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar. Bu da hafıza için yardımcı olabilir.

net_graph "3"
Bu komutla o anki fps'nizi görebilirsiniz. Eğer ekran kartınız kötüyse net_graph 1 ve 2 FPS'nizi 10 civarında düşürür, bundan en iyisi net_graph 3'dür. net_graph "0" komutuyla fps ekranını kapatabilirsiniz.

mp_decals "0"
Bu komutla mermi delikleri, logolar vs. görmemenizi sağlar dolayısıyla ekran kartına daha az görev düşer. Default değer 300'dür.

r_drawviewmodel "0"
Bu komutun görevi kullandığınız silahın modelinin gösterilmemesidir, yani ekranda sadece crosshair görürsünüz. Silah modelleri gösterilmeyeceği için biraz FPS artışı sağlanır. r_drawviewmodel "1" yazarak eski haline getirebilirsiniz.

setinfo vgui_menus "0"
Alışveriş yaparken gelen resimli menüyü ortadan kaldırır. Böylece eskisi gibi yazılardan alışveriş yaparsınız.. (bence bu iyi bi komut özellikle bilgisayarı düşük olanlar için)

FPS yükseltmek için yapabileceğiniz diğer şeyler

-Custom.hpk-
Bu dosya nette CS oynarken oyundaki diğer oyuncuların logolarını depolar. Her seferinde siz silseniz bile yeniden oluşur. Bu da oyuna girdiğinizde bariz bir yavaşlamaya neden olur. Bunu engellemek için cl_download_ingame to 0 komutunu kullanabilirsiniz. (aynı zamanda diğer oyuncuların logolarını da göremezsiniz) Bu dosyayı sildiğinizde CS daha çabuk açılacaktır.

-Vsync'i Kapatın-
Kullandığınız çözünürlüğün 1024x768 tazeleme hızının da 85 Hz olduğunu düşünelim. Vsync eğer açıksa ekran kartınız normalde 200 FPS verebilecek kapasitede olsa bile siz oyunu 85 FPS ile oynarsınız. Fakat monitörünüzün tazeleme oranı 85 Hz iken 200 FPS ile oynamanız kesinlikle önerilmemektedir, çünkü eğer monitörünüzün tazeleme oranından yüksek bir FPS ile oynarsanız "yırtılma efekti" denen oldukça rahatsız edici bir durum oluşmaktadır. Siz vsync'i kapatın, fakat fps_max ve fps_modem değerlerini 80 (monitörünüzün tazeleme oranından 1-2 fps daha düşük bir değer) olarak atayın. Böylece hem yırtılma efekti oluşmamış olur, hem de FPSnizi düşürmek için bilgisayarınız değil Half-Life uğraşmış olur. Bu da smoke bomb atıldığında daha yüksek FPS almanızı sağlar. Vsync'i kapatmak için ekran kartınızın gelişmiş ayarlarının yapıldığı menüye bakınız.

-Düşük Boyutlu Kaplamalar-
Bazı haritalar için düşük boyutlu kaplamalar kullanarak fps'nizi inanılmaz derecede arttırabilirsiniz ama oyundan ve orjinal kaplamalardan mahrum olacaksınız ve bu bi süre sonra sizi sıkabilir. Mesela sadece dust için yaptığım kaplamarla (orjinali 1mb benimki 4kb) 10-20 civarı FPS artışı sağladım.

-Komutlar-

Komutları yazarken parantez içindeki değerler oyundaki varsayılan(default) değerlerdir.
Komutların açıklamaları ve ne işe yaradıkları o komutun **altında** verilmiştir.
Komutlarda her bir # bir rakamı temsil eder
Bazı değişkenlerin yanındaki "-" işareti o değişkenin sadece 1 veya 0 değeri(yani kısaca enable-disable) alabileceğini gösteriyor.
/gl_picmip #.## (0.00)

Genel texture,model,skin kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki yükü hafifleten bu komutta,ne kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS yükselir".

**Önerilen değer 0.75**

NOT:Bu değeri çok fazla yükseltmeniz durumda çok ciddi bir problemle karşı karşıya kalacaksınız.Peki nedir bu problem?Normalde(örnek olarak q3'ü verelim) picmipi 5 yapsanız bile ekranda gördüğünüz health,armor,timer ikonları bundan etkilenmez yani görsel bir deformasyon gözlenmez.Ama C-S'de genel olarak "hud" denilen bu ikonlar picmipin çok yüksek olması durumunda okunmaz hale gelebiliyor ve bu da alışana kadar(ki bazen alışmak da mümkün olmuyor Smile )oyuncunun büyük zorluklarla karşı karşıya kalması anlamına geliyor.

/gl_max_size ### (256)

En yüksek texture boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en yüksek
değer 256'dır.Eğer bir Ge-Force'a sahipseniz bu değeri 512'ye çıkararak çok daha kaliteli görüntülere sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar 'düşürürseniz' FPS o kadar 'artar' ama aynı şekilde görsel kalite 'düşer'.

**Önerilen değer 128 veya 64**

/gl_cull # (1)

Bu komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render edilmesini sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir faydasının olmayacağını düşünerek bu
değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.(Default değeri eğer 1 değil ise)

/gl_playermip #.# (0.0)

Bu komutu gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da düşünebiliriz.Ne kadar yüksek değerler verirseniz FPS o kadar 'artar' ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken ne kadar yüksek
değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize kalmış.

**Önerilen değer 4.0**

/violence_ablood #.# (1.0)
/violence_hblood #.# (1.0)
/violence_agibs #.# (1.0)
/violence_hgibs #.# (1.0)

Oyunda birisine Headshot çektiğinizde veya kritik bir vuruş yaptığınızda oyuncunun merminizle temas eden yerinden kan ve vücut parçaları çıkar(blood&gib).Özellikle çok fazla oyuncunun ve aksiyonun render edildiği sahnelerde bir de bu kan ve gibs olayı ekran kartına ekstra bir yük bindirir.Bu değişkenlerin tümünü '0.0' yapmanız FPS kazancı sağlayacaktır.

**Önerilen değer 0.0**(Hepsi için)

!!ÖNEMLİ NOT!!:
Bu değerleri 0.0 yapmanız durumunda "ya ben bu adama cidden vurdum mu" şüphesine
düşebilirsiniz.Çünkü rakibinizi vurduğunuzu gösteren 'rakibinizin yavaşlaması'ndan başka bir ipucu kalmıyor.

/gl_keeptjunctions # (1) -

Bu değer default olarak 1'dir ve texturelar arasındaki "*****"leri hafif şekilde enable eder.
0 yapmanız durumunda FPS az da olsa artacaktır.

**Önerilen değer 0**

/gl_lightholes # (1) -
Default olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi arttırır.

**Önerilen değer 0**

/gl_round_down # (3)
Bu komut texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek değerler vermeniz durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi düşecektir.

**Önerilen değer 9**

/gl_texsort # - Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede düşme yaşanabilir.

/gl_texturemode [Texture Modunun ismi]
1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR

En kaliteliden kalitesize doğru sıralama:
4>3>2>1
En yüksek FPS verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
1>2>3>4
NOT:En yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak seçemeyebilirsiniz.


/gl_wateramp # (0) -
Bu değişkenin 1 olması bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların şiddetini(amp) arttırır.0 olarak kalması tavsiye edilir(FPS artar).


/gl_ztrick # (?) -

Özellikle 3dfx kullanan oyuncuların bu değeri mutlaka 1 yapması gerekiyor(FPS artışı).Diğer kartlarda da FPS'yi arttırdığı biliniyor ama bazı kartlarda "flickering" problemine yol açabiliyor.Artık deneyerek 1/0'ı sizin seçmeniz gerekiyor.

/r_drawviewmodel # (1) -

Bu değişkeni 0 yaptığınızda taşıdığınız silahı ve seçtiğiniz modelin kollarını göremezsiniz.Bu da daha az render edilen nesne anlamına geleceği için FPS'yi arttırır.

NOT: Bu değişkeni 0 yaptığınızda silahı görmeden oynamaya alışmak çok zor gelebilir.Buna rağmen bu değişkenin "0" olması o kadar da yadırganacak birşey değildir çünkü ekranda gördüğünüz tek şey crosshair olacağı için direk crosshair'e odaklanmak aiminizi geliştirecektir.Özellikle Scout ve AWP kullanan oyuncular için bu değerin "0" olması çok faydalı olabilir.

/r_dynamic # (?) -
Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning denilen uygulamayı devreye sokar ve FPS'yi düşürür.0 olarak atanması ise FPS'de artışa yol açar.

***Önerilen değer 0***

/r_decals #### (4096)

Her ne kadar r_decals single-player decallarından sorumlu olsa da,multiplayer oynarken de faydası görülmüyor değil.

***Önerilen değer 0***

/r_lightmap # (1) -
Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki ışıklandırma ve gölgelendirme modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek FPS'yi arttırır.

***Önerilen değer 0***

/cl_himodels # (1) -
Bu değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS artışına katkıda bulunacaktır.

***Önerilen değer 0***

/r_mirroralpha # (1) -
Bu değişkeni 0 olarak belirlemeniz bazı textureların yansıtıcı özelliğini kapatır ve bu da FPS artışına yol açar.

***Önerilen değer 0***

/r_shadows # (0) -
Bu değişkenin 0 olarak kalması FPS'nizin azalmamasını sağlar.

***Önerilen değer 0***

/r_mmx # (0) -Eğer MMX hesaplama modunu destekleyen bir işlemciniz varsa( P|| ve yukarısı,ayrıca celeronlar )
bu değişkeni 1 yapmanız tavsiye edilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://haylaz.forumq.biz
 
Fps Nedir ?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Coğraya Yazılı Çalışma soruları ve Cevapları

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Oyun :: Counter-Strike-
Buraya geçin: